16 juni 2016

Det är fullbordat






Stubbar efter popplarna jag skrev om nedan.











Trädmordet på Sjöbergsplan som jag skrev om nedan är nu fullbordat. Av någon anledning har man låtit ett träd stå kvar.

(Jag kan f.ö. inte låta bli att citera Stockholms stads svar på frågor från medborgare som är bekymrade över de skenande kostnaderna, Från ursprungligen 8 miljarder har man ju redan  nu kommit upp i 12. Staden förklarar varför; "Ökningen av kostnaderna från lägesredovisningen består främst i att uppsatta besparingsmål inte kunnat nås, att projektets omfattning ökats, att tidsförskjutningar skett och att riskreserven utökats." Samma sak hade kunnat uttryckas betydligt kortare: "Kostnadsökningen beror på att projektet blivit dyrare," Men risken hade ju då varit att medborgarna hade genomskådat det hela.)

2 kommentarer:

  1. Detta är jättetråkigt. Men kolla stubbarnas mörka centrum; ser de inte rätt risiga ut?
    Jag går alltid annars vid Brunnsviken och förbannar den nya parkkultur som tagit efter heminredningsfasoner. Städa upp, rensa ut, ta kontroll,gör en köksö av naturen.

    SvaraRadera
  2. Jag följde länkspåren hit från din kommentar till Språklagen berikar svenskan. Det gläder mig att du sedan du skrev den kommentaren själv har börjat ägna dig åt klarspråk.

    SvaraRadera