5 sep. 2012

Det nya skalet

Tack för era kommentarer ang. ev. framtida utformning. Jag vet naturligtvis att fontstorleken kan regleras av läsaren men jag vet också att de flesta har ungefär samma skärminställningar som jag samt att det kan te sig alltför bökigt att zooma in på texten. Jag kommer därför att t.v. använda den här storleken och hoppas att det skall funka. Däremot kommer jag kanske att experimentera med själva "typsnittet".

Jag har ökat storleken på bloggnamnet vilket var ett förslag. Dessutom kommer jag att stryka under länkarna i texten.

Ytterligare synpunkter tas gärna emot. Tack för att ni gjorde er besväret. Läs om Rudlfine Läd om Hermine

8 kommentarer:

  1. Hängde på in i den understrukna, men j-skit ville inte publicera.
    Så jag kör ett av mina favoritcitat här istället. Ni vet förstås vem pöten är.


    Jag hörde i drömmen:

    - Habib, vill du ha denna lök

    eller bara en skiva?

    Det föll över mig en stor tveksamhet

    Denna gåtas fråga

    var mitt livs fråga!

    Ville jag ha delen framför det hela

    eller det hela före delen?

    Nej, jag ville ha båda

    såväl delen av det hela som det hela

    och att ingen stridighet funnes i detta val.

    SvaraRadera
  2. "Repaly Delete" är mitt tillägg.

    SvaraRadera
  3. Nä, det var det inte! Det är själva mallen. Kanske lite otydligt? Nu ska jag sluta spamma här. Lovar.

    SvaraRadera
  4. Agneta20:29

    Allt är helt okej, men ska jag föreslå något för läsbarhetens skull är det något färre tecken per rad och aningen mindre radavstånd mellan raderna.


    Här läser poeten själv Karins favoritcitat

    (om min länkning nu fungerar)


    SvaraRadera
  5. Agneta20:31

    Det gick ju inte - trots att det såg bra ut o Preview.

    Här är länken rakt på i stället:
    http://www.ekelut.dk/index_s2_en.html

    Om det nu blir rätt

    SvaraRadera
  6. Agneta20:32

    Blev inte någon klickbar länk - den som vill höra får klippa och klistra

    SvaraRadera
  7. Jo, det funkar, Agneta. Hade en kompis som hade den här inspelningen och som körde den ofta. Är väl därför jag minns den.

    SvaraRadera
  8. Vet inte men hos mig (W 7) räcker det med att "välja" länken och högerklicka och därefter "go to". Men det borde finnas ett sätt att lägga in en länk direkt i kommentaren - skall kolla detta.

    Dessutom borde väl ordningsföljden på kommentarerna ändras.

    SvaraRadera