17 maj 2015

Personligt meddelande till två av Flarnfris läsare

Ni andra kan läsa Björn Wimans artikel under tiden.

Jag ser att ni följer P.J. Anders Linder på Twitter. Det gör inte jag. Eftersom man bara har 140 tecken till sitt förfogande använder jag i stället den här bloggen för att lägga ut vad jag skrev om den gode Linder redan 2006:

Jag hajar hyfsat Wittgenstein och Kant
Med Goethe, Joyce och Kafka är det likadant
Min hjärnkapacitet förblir likväl ett hinder
för att begripa  P. J. Anders Linder

Nu kan ni komma tillbaka.

5 kommentarer:

  1. Olof Å07:41

    Tack för den! Jag har faktiskt försökt hitta den här versen vid flera tillfällen utan att lyckas. Den var dock extra rolig i samband med ett av de märkligare uttalandena från Linder. Minns du vad det var?

    SvaraRadera
  2. På den tiden hade jag listat flera märkligheter från Linder men när jag nu tänkte leta fram texterna har samtliga tagits bort från nätet. Så är det ju nu för tiden. På rak arm minns jag bara hur han "sågade experimentet jäms med fotknölarna" . Mitt i den nyliberala yran tyckte han också att det var fel att införa trängselskatt eftersom det gjorde det dyrare att köra bil.

    SvaraRadera
  3. Noterat! Kommer läsa honom med andra ögon i framtiden.

    SvaraRadera
  4. Olof Å04:36

    Jag tror även min hjärnkapacitet är ett hinder för att förstå Linder. Eller vad ska man säga om detta argument för monarki som han i dagarna publicerade:

    http://axess.se/blog/2016/4/30/i-dag-ar-det-extra-skont-att-inte-vara-republikan#.VygNMBUrIdV

    SvaraRadera
  5. @Olof Å. Tack för länk. Man kan undra hur L. kan se sig i spegeln efter denna demonstration av underdånigt kryperi.

    SvaraRadera